Betal senere inden for 30 dage
Returner op til 60 dage efter
Bestilt før kl. 19.00, afsendt samme dag
Gratis fragt ved køb over 750,-

Vilkår og betingelser

Sidst opdateret: 3. september 2025

Definitioner

Artikel 1 - Definitioner

Følgende definitioner gælder i disse vilkår og betingelser:

  1. Tillægsaftale: en aftale, hvor en forbruger får produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser via en aftale om fjernsalg, og en erhvervsdrivende eller en tredjepart leverer disse produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i overensstemmelse med en aftale mellem den pågældende tredjepart og den erhvervsdrivende.
  2. Fortrydelsesfrist: den frist, inden for hvilken en forbruger kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
  3. Forbruger: en fysisk person, hvis handlinger ikke udføres med henblik på udøvelse af erhvervsmæssig virksomhed, erhverv eller erhvervsvirksomhed
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt indhold: data, der produceres og leveres i digital form
  6. Transaktion med forlænget løbetid: en aftale om fjernsalg af en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvorved leverings- og/eller købsforpligtelsen er spredt over en periode.
  7. Varigt medium: ethvert middel - herunder e-mails - der gør det muligt for en forbruger eller erhvervsdrivende at lagre oplysninger, der er adresseret til vedkommende, personligt på en måde, der letter fremtidig anvendelse eller søgning i en periode, der er i overensstemmelse med det formål, som oplysningerne er beregnet til, og som letter uændret gengivelse af de lagrede oplysninger
  8. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at give afkald på en aftale om fjernsalg inden for fortrydelsesfristen
  9. Erhvervsdrivende: en fysisk eller juridisk person, der tilbyder produkter, (adgang til) digitalt indhold og/eller tjenester til forbrugere på afstand
  10. Aftale om fjernsalg: en aftale indgået mellem en erhvervsdrivende og en forbruger inden for rammerne af et system til fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenesteydelser, hvorved der helt eller delvis gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation til og med det tidspunkt, hvor aftalen indgås
  11. Standardformular for fortrydelsesret: den europæiske standardformular for fortrydelsesret, der er inkluderet i bilag I til disse vilkår og betingelser. Den erhvervsdrivende er ikke forpligtet til at fremlægge bilag I, hvis forbrugeren ikke har fortrydelsesret med hensyn til sin ordre.
  12. Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan anvendes til kommunikation om den erhvervsdrivendes tilbud og indgåelse af en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende er på samme sted på samme tid.

Den erhvervsdrivendes identitet

Artikel 2 - Den erhvervsdrivendes identitet

Navnehandler: LCB LED Europe B.V.

Registreret adresse:
Koningsbeltweg 51
1329 AE Almere
Nederlandene

Tilgængelighed: Mandag til fredag, 09:00 - 17:30

Telefon: +31(0) 36 525 1444
E-mailadresse: info@fixerio.nl
Handelskammerets nummer: 72596619
Momsregistreringsnummer: NL859167331B01


Anvendelse

Artikel 3 - Anvendelse

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for alle tilbud fra en erhvervsdrivende og for alle aftaler om fjernsalg, der er indgået mellem en erhvervsdrivende og en forbruger.
  2. Forud for indgåelsen af en fjernaftale vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal den erhvervsdrivende, inden aftalen om fjernsalg indgås, angive, på hvilken måde de generelle vilkår og betingelser er tilgængelige for inspektion i den erhvervsdrivendes lokaler, og at de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.
  3. Hvis fjernaftalen indgås elektronisk, vil forbrugeren i modsætning til det foregående afsnit, og inden fjernaftalen indgås, blive forsynet med teksten til disse generelle vilkår og betingelser elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren nemt kan gemme dem på en varig databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal den erhvervsdrivende, inden han indgår aftalen om fjernsalg, angive, hvor de generelle vilkår og betingelser kan kontrolleres elektronisk, og at de på dennes anmodning vil blive sendt gratis til forbrugeren, enten elektronisk eller på anden måde.
  4. I tilfælde, hvor specifikke produkt- eller tjenesterelaterede vilkår og betingelser gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder andet og tredje afsnit analogt, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende betingelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af uforenelige generelle vilkår og betingelser.

Tilbuddet

Artikel 4 - Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud er underlagt en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt blive nævnt i tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende gør brug af illustrationer, vil disse være en sand gengivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Den erhvervsdrivende er ikke bundet af åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet.
  3. Hvert tilbud indeholder oplysninger, der gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet.

Kontrakten

Artikel 5 - Kontrakten

  1. Aftalen indgås med forbehold af det i stk. 4 anførte på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet, og de dermed fastsatte betingelser er opfyldt.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Forbrugeren kan ophæve aftalen, så længe denne accept ikke er blevet bekræftet af den erhvervsdrivende.
  3. Hvis kontrakten indgås elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data, og han vil sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren er i stand til at betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Den erhvervsdrivende kan – inden for lovbestemte rammer – indhente oplysninger om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt om fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af aftalen om fjernsalg. Hvis denne undersøgelse giver den erhvervsdrivende en gyldig grund til at afvise at indgå aftalen, har han en begrundet ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at binde dens gennemførelse til særlige betingelser.
  5. Den erhvervsdrivende sender senest ved levering af et produkt, en tjenesteydelse eller et digitalt indhold følgende oplysninger til en forbruger, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan lagre dem på et tilgængeligt varigt medium:
    a. den forretningsadresse, hvor den erhvervsdrivende har sit forretningssted, hvor forbrugeren kan indgive klager
    b. betingelserne for, at forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, og hvordan den gør det, eller en klar erklæring om udelukkelse fra fortrydelsesretten
    c. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice
    d. prisen, herunder alle afgifter på produktet, tjenesten eller det digitale indhold; leveringsomkostningerne, i det omfang det er relevant, og betalingsmetoden, leveringen eller gennemførelsen af fjernaftalen
    e. betingelserne for at opsige kontrakten, hvis kontraktens varighed overstiger et år, eller hvis den er ubegrænset
    f. Hvis forbrugeren har fortrydelsesret, standardformularen for fortrydelsesret.
  6. I tilfælde af en kontraktforlængelse gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Fortrydelsesret

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved levering af produkter

  1. Ved køb af produkter har en forbruger ret til at opsige en aftale uden at angive grunde i en periode på mindst 14 dage. Den erhvervsdrivende har ret til at spørge en forbruger om årsagen til denne opløsning, men forbrugeren er ikke forpligtet til at angive sin begrundelse.
  2. Den i stk. 1 fastsatte frist begynder dagen efter, at produktet er modtaget af forbrugeren eller en tredjepart udpeget af forbrugeren, som ikke er den transporterende part, eller:
    a. hvis forbrugeren har bestilt flere produkter: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart
    udpeget af forbrugeren, modtog det sidste produkt. Den erhvervsdrivende kan afvise en enkelt ordre på flere produkter med forskellige leveringsdatoer, forudsat at han klart informerede forbrugeren om dette forud for bestillingsprocessen.
    b. hvis leveringen af et produkt omfatter forskellige leverancer eller dele: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart, der er udpeget af forbrugeren, modtog den sidste levering eller den sidste del
    c. med aftaler om regelmæssig levering af produkter i en given periode: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af forbrugeren modtog det sidste produkt.

Ved levering af tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium:

3. En forbruger har ret til at ophæve en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium uden angivelse af grunde, i en periode på mindst fjorten dage. Den erhvervsdrivende har ret til at spørge en forbruger om årsagen til denne opløsning, men forbrugeren er ikke forpligtet til at angive sin begrundelse.
4. Den i stk. 3 fastsatte frist begynder dagen efter kontraktens indgåelse.

Forlænget fortrydelsesfrist for produkter, tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et væsentligt medie, hvis en forbruger ikke er blevet informeret om fortrydelsesretten:
5. Hvis den erhvervsdrivende ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, eller hvis standardformularen ikke blev fremlagt, udløber fortrydelsesfristen tolv måneder efter udløbet af den oprindeligt fastsatte fortrydelsesfrist på grundlag af de foregående stykker i denne artikel.
6. Hvis den erhvervsdrivende har givet forbrugeren de oplysninger, der er omhandlet i det foregående stykke, senest tolv måneder efter den oprindelige fortrydelsesfrists begyndelsesdato, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren modtog oplysningerne.


Forbrugernes forpligtelser i fortrydelsesfristen

Artikel 7 - Forbrugernes forpligtelser i fortrydelsesfristen

  1. I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og dets emballage med omhu. Han må kun pakke ud eller anvende produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere produktets art, egenskaber og virkning. Udgangspunktet her er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet på samme måde, som han ville få lov til at være i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for produktets devaluering, der er en konsekvens af hans håndtering af produktet på anden måde end tilladt i stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for produktets devaluering, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet ham alle de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten inden aftalens indgåelse.

Forbrugere, der udøver deres fortrydelsesret og de dermed forbundne omkostninger

Artikel 8 - Forbrugere, der udøver deres fortrydelsesret og de dermed forbundne omkostninger

  1. En forbruger, der ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal inden for fortrydelsesfristen underrette den erhvervsdrivende herom ved hjælp af standardformularen for fortrydelsesret eller på anden utvetydig måde.
  2. Hurtigst muligt, men senest 14 dage efter indberetningsdagen som omhandlet i stk. 1, skal forbrugeren returnere produktet eller overdrage det til (en repræsentant for) den erhvervsdrivende. Dette er ikke nødvendigt, hvis den erhvervsdrivende har tilbudt selv at afhente produktet. Forbrugeren vil under alle omstændigheder have overholdt tidspunktet for returnering af varer, hvis han sender produktet tilbage, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
  3. Forbrugeren returnerer produktet med alt relevant tilbehør, hvis det med rimelighed er muligt i original tilstand og emballage og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra den erhvervsdrivende.
  4. Risikoen og bevisbyrden for at udøve fortrydelsesretten korrekt og rettidigt påhviler forbrugeren.
  5. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis den erhvervsdrivende ikke har erklæret, at forbrugeren skal afholde disse omkostninger, eller hvis den erhvervsdrivende tilkendegiver, at han er villig til selv at afholde disse omkostninger, er forbrugeren ikke forpligtet til at afholde omkostningerne ved returnering af varer.
  6. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret efter først udtrykkeligt at have anmodet om, at den leverede tjenesteydelse eller levering af gas, vand eller elektricitet, der ikke er forberedt til salg, skal gennemføres i et begrænset volumen eller en bestemt mængde i fortrydelsesfristen, skal forbrugeren skylde den erhvervsdrivende et pengebeløb, der svarer til den del af aftalen, som den erhvervsdrivende har opfyldt på fortrydelsestidspunktet. i forhold til at opfylde kontrakten fuldt ud.
  7. Forbrugeren afholder ingen omkostninger til gennemførelse af tjenesteydelser eller levering af vand, gas eller elektricitet, der ikke er forberedt til salg – i begrænset mængde eller mængde – eller til levering af centralvarme til byer, hvis:
    a. den erhvervsdrivende har ikke givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, de omkostninger, der skal betales i tilfælde af fortrydelse, eller standardformularen for fortrydelsesret, eller:
    b. Forbrugeren har ikke udtrykkeligt anmodet om påbegyndelse af implementeringen af tjenesten eller levering af gas, vand, elektricitet eller centralvarme i fortrydelsesperioden.
  8. Forbrugeren afholder ingen omkostninger for hel eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hvis:
    a. forud for leveringen har han ikke udtrykkeligt accepteret at påbegynde opfyldelsen af kontrakten inden udløbet af fortrydelsesfristen;
    b. han erkendte ikke at have mistet sin fortrydelsesret, da han gav sin tilladelse; eller
    c. den erhvervsdrivende undlod at bekræfte denne erklæring fra forbrugeren.
  9. Hvis en forbruger udøver sin fortrydelsesret, er alle tillægsaftaler lovligt opløst.

Erhvervsdrivendes forpligtelser i tilfælde af fortrydelse

Artikel 9 - Erhvervsdrivendes forpligtelser i tilfælde af fortrydelse

  1. Hvis den erhvervsdrivende gør det muligt for en forbruger at anmelde sin fortrydelsesret elektronisk, sender han efter modtagelsen af en sådan erklæring straks en bekræftelse på modtagelsen.
  2. Den erhvervsdrivende refunderer straks forbrugeren alle betalinger, herunder eventuelle leveringsomkostninger, som den erhvervsdrivende har opkrævet for det returnerede produkt, dog senest 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren indberettede fortrydelsesretten. Undtagen i tilfælde, hvor den erhvervsdrivende har tilbudt selv at hente produktet, kan han udsætte tilbagebetalingen, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren beviser, at han har returneret produktet, afhængigt af hvad der sker tidligere.
  3. Ved enhver tilbagebetaling vil den erhvervsdrivende anvende den samme betalingsmetode, som oprindeligt blev brugt af forbrugeren, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Tilbagebetalingen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren valgte en dyr leveringsmetode frem for den billigste standardlevering, behøver den erhvervsdrivende ikke at refundere meromkostningerne ved den dyrere metode.

Udelukkelse af fortrydelsesretten

Artikel 10 - Udelukkelse af fortrydelsesretten

Den erhvervsdrivende kan udelukke fortrydelsesretten for følgende produkter og tjenesteydelser, men kun hvis den erhvervsdrivende klart har angivet dette i forbindelse med tilbuddet, eller i det mindste i god tid inden aftalens indgåelse:

  1. Produkter eller tjenesteydelser, hvis priser er udsat for udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme inden for fortrydelsesfristen
  2. Kontrakter, der indgås under en offentlig auktion. En offentlig auktion defineres som en salgsmetode, hvor en erhvervsdrivende udbyder produkter, digitalt indhold og/eller tjenester på en auktion efter anvisninger fra en kvoteudbyder, og hvor den valgte køber er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og/eller tjenesterne.
  3. Tjenesteydelseskontrakter, efter at tjenesten er fuldført, men kun hvis:
    a. gennemførelsen blev indledt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
    b. forbrugeren har erklæret at have mistet sin ret eller fortrydelsesret, så snart den erhvervsdrivende har opfyldt aftalen fuldt ud
  4. Pakkerejser, herunder pakkeferier og pakketure som omhandlet i artikel 7:500 BW og kontrakter om passagertransport
  5. Tjenesteydelseskontrakter, der giver adgang til indkvartering, hvis kontrakten allerede fastsætter en bestemt dato eller periode for gennemførelsen, og bortset fra indkvartering, transport af varer, biludlejning og catering
  6. Kontrakter vedrørende fritidsaktiviteter, hvis kontrakten allerede fastsætter en bestemt dato eller periode for gennemførelsen
  7. Produkter, der er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer, og som ikke er præfabrikerede og er fremstillet på grundlag af en forbrugers specifikke valg eller beslutning, eller som tydeligvis er beregnet til en bestemt person.
  8. Produkter, der er udsat for hurtig nedbrydning eller med en begrænset holdbarhed;
  9. Forseglede produkter, der af sundheds- eller hygiejnehensyn ikke er egnede til at blive returneret, og hvis forsegling er blevet brudt efter leveringen
  10. Produkter, der på grund af deres art er blevet uigenkaldeligt blandet med andre produkter;
  11. Alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved aftalens indgåelse, men hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis faktiske værdi afhænger af markedsudsving, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på
  12. Forseglede audio/video-optagelser og edb-apparater, hvis forsegling er brudt efter leveringen.
  13. Aviser eller tidsskrifter, undtagen abonnementer;
  14. Levering af digitalt indhold på anden måde end på et fysisk medium, men kun hvis:
    a. leveringen påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke, og
    b. Forbrugeren erklærede, at dette indebar, at han havde mistet sin fortrydelsesret.

Prisen

Artikel 11 - Prisen

  1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de produkter og/eller tjenester, der tilbydes, ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer i momstariffer.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenesteydelser til variable priser i tilfælde, hvor disse priser er udsat for udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på. Tilbuddet skal henvise til denne sammenhæng med udsving og det faktum, at de nævnte priser er vejledende priser.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger mere end 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har fastsat så meget, og:
    a. de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
    b. Forbrugeren er berettiget til at opsige aftalen på den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  5. Priserne angivet i tilbud om produkter eller tjenester er inklusive moms.

Opfyldelse af kontrakten og ekstra garanti

Artikel 12 - Opfyldelse af kontrakten og ekstra garanti

  1. Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller brugbarhed og de lovbestemmelser og/eller statslige bestemmelser, der eksisterede på datoen for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer forhandleren også, at produktet er egnet til andet end normal betegnelse.
  2. En ekstra garantiordning, der tilbydes af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren, kan aldrig påvirke de lovbestemte rettigheder og krav, som en forbruger kan håndhæve over for den erhvervsdrivende på grundlag af aftalen, hvis den erhvervsdrivende ikke opfylder sin del af aftalen.
  3. En ekstra garanti defineres som enhver forpligtelse fra en erhvervsdrivendes, dennes leverandørs, importørs eller fabrikants side, som giver en forbruger rettigheder eller krav, der går ud over dem, der er fastsat i loven, i tilfælde af, at han ikke opfylder sin del af aftalen.

Udbud og gennemførelse

Artikel 13 - Udbud og gennemførelse

  1. Den erhvervsdrivende vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og gennemførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenesteydelser.
  2. Leveringsstedet anses for at være den adresse, som forbrugeren giver virksomheden til kende.
  3. Under hensyntagen til det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden gennemføre accepterede ordrer med effektiv hurtighed, dog senest inden for 30 dage, medmindre der er aftalt en anden leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis leveringen ikke kan gennemføres, eller kun delvist, vil forbrugeren blive informeret herom senest 30 dage efter, at ordren er afgivet. I dette tilfælde har forbrugeren ret til at ophæve aftalen gratis og ret til eventuel erstatning.
  4. Efter opløsning i henhold til det foregående stykke tilbagebetaler den erhvervsdrivende straks forbrugeren det beløb, han har betalt.
  5. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler den erhvervsdrivende indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og meddelt den erhvervsdrivende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Transaktioner med forlænget løbetid: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 14 - Transaktioner med forlænget løbetid: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

  1. Forbrugeren har til enhver tid ret til at opsige en tidsubegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, med forbehold af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist, der ikke overstiger en måned.
  2. Forbrugeren har til enhver tid ret til at opsige en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser ved udløbet af den tidsbegrænsede periode, med forbehold af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist, der ikke overstiger en måned.
  3. For så vidt angår aftaler som beskrevet i de to første afsnit kan forbrugeren:
    - opsige dem til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode
    - afslutte dem på samme måde som den, de blev indgået på;
    - opsige dem med samme varsel som den, der er fastsat for den erhvervsdrivende.
    Forlængelse
  4. En tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke automatisk forlænges eller fornyes i en bestemt periode.
  5. Som afvigelse fra det, der er anført i det foregående afsnit, kan en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af dag- eller ugeblade eller blade, automatisk forlænges for en tidsbegrænset periode, der ikke overstiger tre måneder, hvis forbrugeren frit kan opsige denne forlængede aftale mod forlængelsens udløb. med et opsigelsesvarsel, der ikke overstiger en måned.
  6. En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun automatisk forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid har ret til at opsige aftalen med et varsel på højst en måned og, hvis der er tale om en aftale om at levere dag- eller ugeblade eller tidsskrifter regelmæssigt, men mindre end én gang om måneden en periode, der ikke overstiger tre måneder.
  7. En tidsbegrænset kontrakt om regelmæssig levering af dag- eller ugeaviser og tidsskrifter (prøveabonnementer eller introduktionsabonnementer) forlænges ikke automatisk og ophører automatisk ved udløbet af prøveperioden eller introduktionsperioden.
    Varighed
  8. Hvis en aftales tidsbegrænsede løbetid overstiger et år, har forbrugeren efter et år til enhver tid ret til at opsige aftalen med et opsigelsesvarsel, der ikke overstiger en måned, medmindre rimelighed og rimelighed tilsiger, at en for tidlig ophævelse af aftalen vil være uacceptabel.

Betaling

Artikel 15 - Betaling

  1. For så vidt der ikke er fastsat nogen anden dato i aftalen eller supplerende betingelser, skal de beløb, som forbrugeren skal betale, betales senest 14 dage efter fortrydelsesfristens begyndelse eller, hvis der ikke er fastsat en fortrydelsesfrist, senest 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne 14-dages periode dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelse af aftalen.
  2. Ved salg af produkter til forbrugere må der i de almindelige betingelser aldrig fastsættes et forskudsbeløb på over 50 %. Hvis der er fastsat forskudsbetaling, kan forbrugeren ikke påberåbe sig nogen rettigheder i forbindelse med gennemførelsen af den pågældende ordre eller tjenesteydelse, før den fastsatte forudbetaling er foretaget.
  3. Forbrugeren er forpligtet til straks at indberette eventuelle unøjagtigheder i de angivne eller angivne betalingsoplysninger til den erhvervsdrivende.
  4. Hvis en forbruger ikke opfylder sin betalingsforpligtelse rettidigt, efter at den erhvervsdrivende har underrettet forbrugeren om den forsinkede betaling, har forbrugeren 14 dage til at opfylde betalingsforpligtelsen. Hvis betalingen ikke sker inden for denne frist på 14 dage, skal der betales lovbestemte renter af det skyldige beløb, og den erhvervsdrivende har ret til at opkræve rimelige udenretslige omkostninger ved inddrivelse, som han har afholdt. Disse opkrævningsomkostninger beløber sig højst til 15 % af de ubetalte beløb op til 2 500 EUR; 10 % over de næste 2.500 €; og 5 % over de næste 5.000 €, med et minimum på 40 €. Den erhvervsdrivende kan foretage afvigelser fra disse beløb og procentsatser, der er gunstige for forbrugeren.

Klageprocedure

Artikel 16 - Klageprocedure

  1. Den erhvervsdrivende sørger for en klageprocedure, der har fået tilstrækkelig omtale, og behandler en klage i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. En forbruger, der har opdaget mangler i gennemførelsen af en aftale, skal straks indgive alle klager til den erhvervsdrivende fuldstændigt og med klare beskrivelser.
  3. Et svar på klager, der indgives til den erhvervsdrivende, vil blive givet inden for en frist på 14 dage, regnet fra datoen for modtagelsen. Hvis det forventes, at en klage vil kræve en længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende svare inden for 14 dage og bekræfte modtagelsen og angive, hvornår forbrugeren kan forvente et mere udførligt svar.
  4. Forbrugeren bør give den erhvervsdrivende en frist på mindst 4 uger til at løse klagen i en fælles høring. Efter denne periode bliver klagen en tvist, der er omfattet af tvistbilæggelsesordningen.

Tvister

Artikel 17 - Tvister

  1. Kontrakter indgået mellem en erhvervsdrivende og en forbruger, og som er underlagt disse generelle vilkår og betingelser, er kun underlagt hollandsk lovgivning.

Yderligere eller afvigende bestemmelser

Artikel 18 - Supplerende eller andre bestemmelser

  1. Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse generelle vilkår og betingelser, må ikke være til skade for forbrugeren og bør registreres skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugerne kan opbevare dem på en let tilgængelig måde på et varigt medium.

Supplerende eller afvigende bestemmelser

Artikel 19 - Supplerende eller afvigende bestemmelser

Ikke relevant.


Ændring af de almindelige vilkår og betingelser

Artikel 20 - Ændring af de almindelige vilkår og betingelser

Ikke relevant.


Bilag I: Standardformular for fortrydelsesret

Bilag I: Standardformular for fortrydelsesret

Standardformular til fortrydelsesret

(denne formular skal kun udfyldes og returneres, hvis du ønsker at fortryde kontrakten)

- Til: [forhandlerens navn]
[forhandlerens geografiske adresse]
[forhandlerens faxnummer, hvis det foreligger]
[den erhvervsdrivendes e-mailadresse eller e-mailadresse]

- Jeg/vi* informerer dig hermed om, at i forbindelse med vores kontrakt vedrørende
Salg af følgende produkter: [beskrivelse af produktet}*
Levering af følgende digitale indhold: [beskrivelse af det digitale indhold]*
Levering af følgende tjenesteydelse: [beskrivelse af tjenesteydelsen]*

Jeg/vi* udøver vores fortrydelsesret.


- Bestilt den*/modtaget den* [dato for bestilling af tjenester eller modtagelse af varer]
- [Forbrugerens/forbrugernes navn]
- [Forbrugerens/forbrugernes adresse]
- [Forbrugerens/forbrugernes underskrift] (kun hvis denne formular indsendes på papir)
- [Dato]


*Slet eller angiv supplerende oplysninger, hvis det er relevant.